ממה עשויים טמפונים?

אנחנו מבינים שאת רוצה לדאוג לעצמך בצורה הטובה ביותר. החל מהאוכל שאת אוכלת ועד המוצרים בהם אתם משתמשת, בטיחות היא גורם חשוב. אצלנו ב-TAMPAX, מסכימים איתך בהחלט ולכן לא רק שאנחנו ממשיכים לייצר את המוצרים שלנו בדרכים בטוחות כבר שנים רבות, אנחנו גם ממשיכים כל הזמן לבדוק את המוצרים והחומרים שלנו כדי להבטיח שהם ימשיכו להיות בטוחים.

המוצרים של TAMPAX מציעים לך שילוב חומרים ייחודי שמעניקלך נוחות והגנה אמינה מפני דליפות. כפי שאת יכולה לראות בתמונה להלן, המוצרים של TAMPAX מורכבים משלושה אלמנטים עיקריים; ליבת הספיגה, המוליך המשמש להחדרה קלה, ושילוב של פתיל וחוט לשליפה.

אנחנו מבצעים הערכות בטיחות מקיפות כדי להבטיח שמיליוני הנשים שמשתמשות במוצרים שלנו מדי יום, יוכלו לעשות זאת בביטחון מלא. ההערכות האלו מבוקרות על ידי מומחים בלתי תלויים, כולל רופאים, מדענים ורשויות בריאות, שתפקידם לפקח על בטיחות הטמפונים. הטמפונים שלנו קיבלו את תו התקן OEKO-TEX® STANDARD 100, שמשמעותו היא שכל החומרים בהם נעשה שימוש עברו בדיקות אימות לפיקוח על חומרים מזיקים. למידע נוסף אודות OEKO-TEX® STANDARD 100, הקליקי כאן.

קראי את הטבלה להלן כדי להבין אילו רכיבים וחומרים נמצאים בטמפונים שלנו, ומדוע. החליקי את התמונות כדי לגלות את ההרכב המיוחד.

האם את רוצה מידע נוסף על ההרכב הספציפי של טמפון TAMPAXשלך?

טמפונים של TAMPAXהרכב
TAMPAX Cardboard Regular/Super/Super Plusזהורית, פוליאסטר וכותנה
TAMPAX Compak Lites/Regular/Super/Super Plusזהורית, פוליאסטר וכותנה
TAMPAX Pearl Regular/Superזהורית, כותנה, פוליפרופילן, פוליאתילן ופוליאסטר
TAMPAX Pearl Super Plusזהורית, פוליפרופילן, כותנה, פוליאתילן ופוליאסטר
TAMPAX Pearl Compak Regular/Superזהורית, כותנה, פוליפרופילן, פוליאתילן ופוליאסטר
TAMPAX Pearl Compak Super Plusזהורית, פוליפרופילן, כותנה, פוליאתילן ופוליאסטר

יש לך שאלות שתרצי לשאול אותנו?

האם רכיבי הטמפונים שלנו בטוחים?

כן, הטמפונים שלנו בטוחים ומיליוני נשים משתמשות בהם בבטחה מדי יום. הערכות הבטיחות שלנו מבוקרות כל הזמן על ידי מומחים בלתי-תלויים, כולל רופאים, מדענים באוניברסיטאות ורשויות בריאות, שתפקידם לפקח על בטיחות הטמפונים, והם אישרו שהטמפונים שלנו בטוחים לשימוש. בכל שנה מבוצעות מעל 10,000 בדיקות של הטמפונים ושל רכיביהם על ידי מעבדות בלתי תלויות, ומעל 1,000 בדיקות איכות מבוצעות על חומרי הטמפונים לפני שמשתמשים בהם בייצור. הטמפונים שלנו קיבלו את תו התקן OEKO-TEX® STANDARD 100, שמשמעותו היא שכל החומרים בהם נעשה שימוש עברו בדיקות אימות לפיקוח על חומרים מזיקים. למידע נוסף אודות OEKO-TEX® STANDARD 100, הקליקי כאן.

שאלות על רכיבי הטמפונים

שאלות על הרכיבים בטמפוני TAMPAX

בגלל שגם לנו אכפת מה נכנס לטמפון.

מה עושה המוליך וממה הוא עשוי?

המוליך עוזר לך להכניס את הטמפון בקלות. מוליכי הפלסטיק שלנו עשויים מחומר שניתן למיחזור (PE/PP) ומוליכי הקרטון שלנו עשויים מנייר דחוס שגם הוא ניתן למיחזור. הצבעים המשמשים במוליכים הם פיגמנטים בטיחותיים, שלא גורמים לרגישות, אשר נפוצים במגוון רחב של מוצרים, כולל אריזות מזון ואיפור.

מה עושה ליבת הספיגה וממה היא עשויה?

ליבת הספיגה מספקת הגנה על ידי ספיגה ושמירה על נוזלי המחזור. היא עשויה מזהורית וכותנה. זהורית נקראת פעמים רבות ויסקוזה מחודש, חומר שמשמש במוצרים שונים כמו שקיקי תה ובגדים. הכותנה ממקור בר-קיימא של חברת Barnhardt Manufacturing Company והיא נושאת תו תקן EKO-TEX® STANDARD 100.

מה עושה הבד שעוטף את ליבת הספיגה וממה הוא עשוי?

הבד הדק שעוטף את ליבת הספיגה מסייע בשליפה חלקה של הטמפון. הוא עשויים מסיבים סינתטיים כמו פוליאסטר, פוליאתילן ופוליפרופילן, אשר משמשים לעיתים תכופות כסיבים רכים בעלי ביצועים גבוהים – כמו אלו שמשמשים באופן בטוח בבגדי ספורט.

מה עושה החוט וממה הוא עשוי?

החוט משמש לשליפת הטמפון והוא עשוי מכותנה ו/או מסיבים סינתטיים כמו פוליאסטר, פוליאתילן ופוליפרופילן, אשר משמשים לעיתים תכופות כסיבים רכים בעלי ביצועים גבוהים – כמו אלו שמשמשים באופן בטוח בבגדי ספורט.

מה עושה הפתיל וממה הוא עשוי?

הפתיל מחבר את החוט לליבת הספיגה והוא עשוי מכותנה או מסיבים סינתטיים כמו פוליאסטר, פוליאתילן ופוליפרופילן, אשר משמשים לעיתים תכופות כסיבים רכים בעלי ביצועים גבוהים – כמו אלו שמשמשים באופן בטוח בבגדי ספורט.

האם הטמפונים יגרמו לך לגירוי או לאלרגיות?

כל המוצרים שלנו עוברים הערכות קפדניות על העור כדי לוודא שניתן להשתמש בהם בבטחה. חומרי הריח בטמפונים שלנו עונים על תקני בטיחות מחמירים של איגוד חומרי הריח הבינלאומי (International Fragrance Association), הרשות המובילה בעולם לבטיחות במוצרי ריח. המוצרים שלנו נושאים תוויות ברורות למען אלו שמעדיפות טמפונים ללא בישום.

שאלות כלליות על רכיבי הטמפונים

כי אם זה חשוב לך, זה חשוב לנו.

מדוע הטמפונים שלכם לא עשויים 100% כותנה?

כל הטמפונים של TAMPAX עומדים בתקנים מחמירים של בטיחות ויעילות, ללא קשר לחומרים מהם הם עשויים. הטמפונים שלנו מתוכננים כך שיעניקו לך את ההגנה והנוחות ברמה הטובה ביותר. השימוש בכותנה ובזהורית מאפשר לנו לייצר טמפונים שעונים על כל הצרכים הללו. מאז הקמתנו בשנת 1936, TAMPAX מציעה מוצרי כותנה, זהורית או מוצרים המשלבים כותנה וזהורית.

האם מוליכי הפלסטיק שלכם מכילים BPA (ביספנולA ?(

לא, הם לא. מוליכי הפלסטיק של TAMPAX עשויים פלסטיק שאינו מכיל BPA.

האם הטמפונים של TAMPAX עשויים מחומר "סופר סופג"?

לא, הטמפונים שלנו אינם מכיל חומר "סופר סופג" כלשהו.

האם הטמפונים של TAMPAX משתמשים בהלבנת כלור?

לא, הסיבים הסופגים בהם משתמשים ב-TAMPAX עוברים תהליך הלבנה שאינו עושה שימוש בכלור אלמנטלי.

מדוע מתבצעת בכלל הלבנה של החומרים המשמשים ב-TAMPAX.

הלבנה היא מונח טכני שמשמעו ניקוי וטיהור הסיבים. הכותנה והזהורית עוברות טיהור לסילוק מזהמים וכדי לנקות את הסיבים. הלבנת הסיבים היא תוצאה של תהליך זה, ולא מטרתו.

שמנעתי שאומרים שטמפונים מכילים כמויות רעילות של דיוקסין. האם זה נכון?

הטיהור של הכותנה והזהורית נעשה בתהליך שאינו מכיל כלור אלמנטלי, ובמהלכו לא נוצר דיוקסין. ארגון ה-FDA מתייחס לנושא זה באתר האינטרנט שלו. היכנסי למידע שהם מספקים על טמפונים באתר זה. https://www.fda.gov/ForConsumers/ConsumerUpdates/ucm612029.htm הסיבים הסופגים בהם משתמשים בטמפונים שקיימים כיום בשוק עוברים תהליך הלבנה שאינו עושה שימוש בכלור אלמנטלי, דבר שגם מונע מהמוצרים להכיל רמות מסוכנות של דיוקסין (סוג של חומר מזהם שנמצא בסביבה).

האם טמפונים של TAMPAX מכילים אסבסט?

לא, חברת TAMPAX מעולם לא השתמשה באסבסט. למידע נוסף, בקרי באתר האינטרנט. https://www.fda.gov/ForConsumers/ConsumerUpdates/ucm612029.htm

מה אומר ה-FDA לגבי חששות בדבר דיוקסין, אסבסט, זהורית ותסמונת ההלם הרעלי?

ארגון ה-FDA מתייחס לנושא זה באתר האינטרנט שלו. היכנסי למידע שהם מספקים על טמפונים באתר זה. https://www.fda.gov/ForConsumers/ConsumerUpdates/ucm612029.htm הסיבים הסופגים בהם משתמשים בטמפונים שקיימים כיום בשוק עוברים תהליך הלבנה שאינו עושה שימוש בכלור אלמנטלי, דבר שגם מונע מהמוצרים להכיל רמות מסוכנות של דיוקסין (סוג של חומר מזהם שנמצא בסביבה).

האם הטמפונים שלכם מכילים חומרי הדברה או קוטלי עשבים, כמו גליפוסט?

לא, ספק הכותנה שלנו מצהיר שהסיבים שלנו אינו מכילים גליפוסט. בנוסף, הספקים שלנו משתמשים בתהליכי ניקוי וטיהור שהיו משמידים (או מסלקים) שאריות של חומרי הדברה/קוטלי עשבים, אם היתה נוכחות שלהם.

Top