איך להחדיר טמפון?

Part-1 Diagram Tampax Hebrew
Part-1 Diagram Vagina Hebrew

אנחנו פה בשביל לסייע לך אם זהו השימוש הראשון שלך ב-Tampax! החדרת הטמפון הראשון שלך יכולה להיות מאיימת אך ברגע שאת לומדת כיצד להחדיר את הטמפון, את תראי שזה לא מוזר או מפחיד כפי שחשבת.

האם הטמפון יתאים לי?

קודם כל, זכרי שאין לך מה לחשוש מהטמפון אם תינוק מסוגל לצאת מהנרתיק שלך! גדלי הטמפונים תלויים בכמות הנוזלים שהם מסוגלים לספוג. אם את לא בטוחה באיזה גודל להתחיל, נסי גודל ״רגולר״ - רוב הנשים בוחרות ברמת הספיגה הזו. אם תרצי להתחיל בטמפון הקטן ביותר כדי להבין מה הכי טוב בשבילך, נסי את רמת הספיגה הקלה. אם הטמפון שלך דולף רק לאחר מספר שעות, החליפי אותו במידה יותר גדולה. אם לא נוח לך להחליף את הטמפון שלך, החליפי אותו במידה קטנה יותר. תוכלי להשוות בין סוגי וגדלי הטמפונים על סמך זרימת הוסת שלך.

האם החדרת הטמפון תכאיב לי?

זה בהחלט יכול להרגיש מעט מוזר, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאת מחדירה טמפון. החדשות הטובות הן שזה לא חייב לכאוב - את בשליטה מלאה. אם זה כואב, יש דברים שאת יכולה לעשות כדי שזה יהיה יותר נוח. המשיכי לקרוא!

השלבים להחדרת הטמפון

שלב 1: רחצי את הידיים שלך

תמיד מומלץ לשטוף את הידיים שלך עם מים וסבון לפני החדרת הטמפון.

שלב 2: הכיני את הטמפון שלך

הוציאי את הטמפון מהאריזה וודאי שאת יודעת להשתמש בו. אם אף פעם לא באמת ראית טמפון, הוא עלול להיראות מאיים אבל הטמפון עצמו למעשה נמצא בתוך המוליך. טמפונים שמגיעים עם מוליכים הופכים את פעולת החדרת הטמפון לנרתיק שלך לקלה יותר. חלק מהמוליכים עשויים מפלסטיק וחלק מקרטון, אך ניתן להשתמש באופן בטוח בשניהם. המוליך מכיל שפופרת חיצונית גדולה יותר שמחזיקה את הטמפון, שטח ״אחיזה״ שתוכלי להחזיק בו, ושפופרת קטנה יותר בקצה עם חוט שניתן לשלוף החוצה. השפופרת הקטנה יותר היא למעשה מניף שבעזרתה תוכלי להחדיר את הטמפון לתוך הנרתיק שלך לאחר שהחדרת את המוליך. התרשים למוליך טמפקס פרל מציג בפניך כל רכיב בנפרד.

אם את משתמשת בטמפונים מסוג טמפקס פרל או טמפקס קומפק (שמגיע באריזה קטנה יותר וקומפקטית), תצטרכי למשוך החוצה את המניף עד שהוא ננעל במקומו. אם לא שמעת ״קליק״, לא תוכלי לשחרר את הטמפון מהמוליך.

שלב 3: מצאי את הנרתיק שלך

אנחנו יודעים שאת יודעים איפה הוא נמצא, אך כל כך הרבה נשים לא הסתכלו מספיק קרוב כדי לדעת בדיוק איפה הוא נמצא. החזיקי במראה כדי שתוכלי לדעת היכן נמצא פתח הנרתיק שלך ולאן להחדיר את הטמפון.

שלב 4: תרפי ותכונני להחדיר את הטמפון

מצאי תנוחה נוחה שמאפשרת לך להיות רגועה כשעדיין תוכלי לגשת לנרתיק שלך. רוב הנשים יושבות על האסלה או עושות תנועת כריעה קלה כדי להחדיר את הטמפון, אך נסי גם לשכב או להשעין רגל אחת למעלה על מדרגה או משטח מורם אחר (למשל, קצה האמבטיה). הכי חשוב זה לקחת נשימה עמוקה ולהרפות את כל השרירים שלך - אם תכווצי את העכוז שלך או תמתחי את השרירים באזור הנרתיק, החדרת הטמפון תהיה פחות קלה.

שלב 5: כיוון הקצה

אחזי בטמפון באזור האחיזה שלו (החלק הקטן יותר ממש מעל המניף) והניחי את קצה מוליך הטמפון בפתח הנרתיק שלך.

שלב 6: בצעי את הפעולה בזווית הנכונה

לאחר שהקצה הוחדר, כווני את הטמפון לחלק התחתון של הגב שלך, לא באופן ישר. הנרתיק שלך לא נמצא באופן ישר בגופך - הוא למעשה ממוקם בזווית קלה. מציאת הזווית שתתאים לך תסייע להחדיר את הטמפון בצורה נוחה יותר.

שלב 7: הקצה לאחיזה

עכשיו את מוכנה. החדירי בזהירות את מוליך הטמפון מהקצה עד שיגיע לשטח האחיזה. לאחר שהחדרת אותו מספיק עמוק, יתכן והאצבעות שבשטח האחיזה יבואו במגע עם הפות שלך (הפתח האחורי של הנרתיק שלך).

שלב 8: מניף

לאחר שהחדרת את הקצה לשטח האחיזה, היעזרי באצבע המורה שלך או ביד השנייה שלך כדי להחדיר את המניף עמוק לתוך המוליך ושחררי את הטמפון.

שלב 9: הסירי את המוליך

לאחר שהחדרת את המניף באופן מלא, משכי החוצה את המוליך (שני חלקי הפלסטיק). רק החוט יישאר תלוי מחוץ לנרתיק שלך.

סיימת!

כל הכבוד! סיימת לאחר שהחדרת את הטמפון. המשיכי לקרוא על האופן שבו ניתן לשלוף אותו החוצה.

טיפ מקצועי להחדרת הטמפון

אם הטמפון לא מרגיש נוח ואת מרגישה צורך להתנענע, זה כנראה בגלל שהוא לא הוחדר מספיק עמוק בנרתיק שלך. אם זה קורה, היעזרי באצבע שלך כדי לדחוף אותו עמוק יותר, מה שאמור לפתור את הבעיה בדרך כלל.

אם את עדיין מתקשה

הסיבה הנפוצה ביותר שנשים לא מצליחות להחדיר טמפון היא החדרת הטמפון בזווית הלא נכונה, או שהם נלחצות ומכווצות את השרירים סביב פתח הנרתיק. אך אם כיוונת את הזווית, מרגישה נינוחה אך עדיין לא מצליחה להחדיר אותו, התייעצי עם גינקולוג להמשך טיפול. בדרך כלל, זו אחת משתי סיבות:

סיבוך אפשרי: קרום הבתולים שלך

ייתכן וחל שינוי בקרום הבתולים שלך, מה שמקשה על החדרת הטמפון. קרום הבתולים הנו טבעת דקה ואלסטית של רקמות המקיפות את פתח הנרתיק. למרבית מקרומי הבתולים יש פתח באמצע שדרכו הטמפון מסוגל לחדר בקלות, אך לחלקם יש פתח קטן מאוד או חיץ (רצועת רקמה) שחוסם באופן חלקי את הפתח. אם זו הבעיה, רק נדרש לבצע הליך פשוט שרוב הגינקולוגים מבצעים במרפאה לאחר שהרדימו את האזור כך שלא תרגישו את זה. זה מהיר וקל.

סיבוך אפשרי - וגיניזמוס

הסיבה הנוספת שנשים מסוימות לא מסוגלות להחדיר טמפון היא בגלל מצב שנקרא ״וגיניזמוס״ - מצב שבו השרירים סביב פתח הנרתיק מתכווצים כל כך חזק ולא מאפשרים לדבר לחדור לנרתיק. כיווצים אלה אינם רצוניים, כלומר, לא תוכלי לשלוט בהם או לדעת מה קורה. ברוב המקרים, מצב זה מתקיים לאחר פציעה או אירוע טראומטי שייתכן וקשורים לנרתיק. וגיניזמוס אינו מצב שאת יכולה לשלוט בו אך הוא יכול לחלוף לאחר קבלת טיפול. שוב, תצטרכי להתייעץ עם הגינקולוג שלך שיוכל לייעץ לך לפנות לפיזיותרפיסט שמטפל ברצפת האגן - הם מסוגלים לעשות פלאים בטיפול בוגיניזמוס.

בשורה התחתונה - ניתן לקבל עזרה

אם את מתקשה להחדיר את הטמפון או שאת חווה כאב מתמשך בשלב ההחדרה, תמיד היעזרי בייעוץ רפואי מהרופא שאת בוטחת בו. אל תסבלי בשקט או תחושי לא בנוח כי זה מביך אותך. אנחנו מבטיחים לך שזה לא! גינקולוגים נאלצים להתמודד עם הבעיות הללו יותר ממה שאת חושבת.

אופן הסרת הטמפון שלך

עכשיו כשאת מיומנת בהחדרת הטמפון, זה הזמן ללמוד כיצד להסיר אותו. כשהגיע הזמן להסיר את הטמפון שלך, רחצי קודם את הידיים שלך. לאחר מכן, הישארי בתנוחה נוחה, הרפי את גופך והיעזרי בידיים שלך כדי לאתר את חוט הטמפון. אז, היעזרי באצבע ובאגודל שלך כדי לאחוז בחוט ולמשוך אותו כלפי חוץ בזהירות מהנרתיק שלך. למרות שזה מפתה, בבקשה אל תשליכי את הטמפון שלך לאסלה. יש להשליך טמפונים בצורה נכונה עם האשפה הביתית שלך. זכרי לשטוף את הידיים שלך לאחר שהסרת את הטמפון. הפעולה הושלמה! עכשיו את יודעת איך להשתמש בטמפון.

Top